Halo Infinite straciło już większość graczy na Steamie
Patrząc po danych SteamDB produkcja straciła już prawie 90% graczy. Jej rekord aktywności, ustanowiony wkrótce po debiucie, wynosi 272 tys. osób bawiących się równocześnie, podczas gdy w najgorętszym momencie wczorajszego dnia w tytuł bawiło się 28.668 graczy.Taki spadek zainspirował kilka artykułów (np. w serwisie Business Insider) o słabnącej pozycji gry. Dane ze Steama nie oddają jednak w pełni kondycji produkcji. Halo Infinite dostępne jest bowiem również na Xboksie One i Xboksie Series X/S, a społeczność fanowska tej marki jest znacznie mocniejsza na konsolach niż na PC.
Do tego wersja pecetowa dostępna jest w abonamentowej usłudze PC Game Pass. Zazwyczaj w przypadku produkcji free-to-play większość graczy wybrałaby zabawę przez Steam, ale w tym wypadku darmowy jest tylko moduł sieciowy, a kampania jest płatna. Tryb fabularny dostępny jest w ramach wymienionej subskrypcji bez dodatkowych kosztów, więc wielu graczy pecetowych najpewniej trzyma się wydania Game Passa.
Zresztą nawet na Steamie już widać początki stabilizacji. W ostatnich dwóch tygodniach odpływ graczy wyhamował i w najgorętszych momentach każdego dnia w grę bawiło się ok. 25-30 tysięcy graczy.
Należy także pamiętać, że najbliższe miesiące będą pełne wydarzeń, które powinny zachęcić graczy do powrotu do Halo Infinite. W maju zadebiutuje tryb Forge, pozwalający fanom na tworzenie własnych wariantów rozgrywki i map. W tym samym czasie ma wystartować pierwszy pełny sezon z unikalnym battle passem.
Przypomnijmy, że darmowy tryb multiplayer Halo Infinite zadebiutował w listopadzie 2021 roku (w ramach otwartej bety), a w grudniu ukazała się płatna kampania fabularna.
Dwa tygodnie temu firma Microsoft pochwaliła się, że w Halo Infinite zagrało już ponad 20 mln osób. Tym samym gra zaliczyła najlepszy debiut w historii marki.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine 2022-02-06 13:29:27